PTD Partner

PTD PARTNER FAQ

PTD PARTNER

  • O Nas

    PTD PARTNER to firma, która specjalizuje się we współpracy z wiodącymi spółkami technologicznymi oferującymi aplikacje rozliczeniowe. Zajmujemy się  kompleksowo zatrudnianiem i rozliczaniem podatkowym Partnerów aplikacji  Glovo, Stuart, Uber Eats, Xpress Delivery. Dzięki naszym rozwiązaniom nie musisz zakładać własnej działalności gospodarczej.

  • Korzyści współpracy

    Panel Partnera – system, dzięki któremu nasza współpraca będzie efektywniejsza.
    Rzetelni Pracownicy – pomogą odpowiadając na wszystkie pytania.
    Wsparcie – pomoc na każdym etapie naszej współpracy.
    Rabaty – zniżki na paliwo, części, pakiety medyczne, ubezpieczenia.
    Polecenia – darmowe rozliczenie za polecenie.
    B2B – możliwość współpracy.

  • Dane do faktur

    PTD Partner Alicja Ślesicka
    Al. Jana Pawła II 1E/32
    80-462 Gdańsk
    NIP 579-205-17-53

  • Kontakt

PODSTAWOWE INFORMACJE

  • Czym są aplikacje Glovo, Stuart, Uber Eats, Xpress Delivery

    GLOVO – aplikacja hiszpańskiego startupu pozwalająca zamówić dosłownie wszystko, począwszy od jedzenia z restauracji, leków bez recepty, codziennych zakupów, skończywszy na indywidualnych zamówieniach. Średni czas dostawy w Glovo mieści się w przedziale 30-45 minut. Platforma założona w 2015 roku w Barcelonie. W Polsce działa od 2019 roku, sukcesywnie powiększając obszar swojego działania.

    STUART – jest przodującą w Europie platformą logistyczną, łączącą przedsiębiorców wszystkich branż z flotą niezależnych, geolokalizowanych kurierów. Dzięki Stuart każdy biznes może dostarczać produkty szybko i efektywnie.

    UBER EATS – amerykańska platforma do zamawiania jedzenia, dzięki której masz w zasięgu ręki szereg lokalnych restauracji i serwowanych przez nie dań. Na świecie działa od sierpnia 2014 roku, gdzie weszła w skład holdingu Uber, który świadczy usługi przewozu osób. Dokładnie w lutym 2017 roku Uber Eats zadebiutował w Polsce. Zaletą Uber Eats jest osiągnięcie średniego czasu dostawy na poziomie 30 minut.

    Xpress Delivery –  to platforma, w której realizujesz zlecenia dla klientów, partnerów z sektora e-commerce. Może to być dostawa małych paczek, zamówień z popularnych sklepów internetowych (np. CCC, Eobuwie, Intercars czy Iqos) lub np. realizacja zwrotów towarów do sklepów.  Obok zdjęcie telefonu z  logiem Xpress delivery w środku albo widokiem aplikacji klienta jak zamawia usługę.

  • Wymagania i dokumenty

    Wymagania dotyczące Glovo :

    • Ukończone 18 lat
    • Pojazd (rower, skuter, samochód)
    • Smartfon z dostępem do Internetu
    • Ukończone szkolenie
    • Podpisana umowa z Partnerem
    • Dowód osobisty, paszport
    • Zdjęcie profilowe

    Wymagania dotyczące Stuart :

    • Ukończone 16 lat
    • Smartfon z dostępem do Internetu
    • Pojazd (rower, skuter, samochód)
    • Ukończone szkolenie
    • Podpisana umowa z Partnerem
    • Dowód osobisty, paszport
    • Zdjęcie profilowe

    Wymagania dotyczące Uber Eats :

    • Ukończone 18 lat
    • Pojazd (rower, skuter, samochód)
    • Smartfon z dostępem do Internetu
    • Torba termiczna
    • Dowód osobisty, paszport
    • Prawo jazdy (wymóg dotyczący wyboru konkretnego pojazdu)
    • Dowód rejestracyjny pojazdu z ważnym przeglądem technicznym (wymóg dotyczący wyboru konkretnego pojazdu)
    • Zdjęcie profilowe

    Wymagania dotyczące Xpress Delivery :

    • Ukończone 16 lat
    • Pojazd (rower, skuter, samochód)
    • Smartfon z dostępem do Internetu
    • Podpisana umowa powierzenia mienia
    • Podpisana umowa z Partnerem
    • Dowód osobisty, paszport
    • Zdjęcie profilowe
  • Gdzie działamy?

    Działamy na terenie całego kraju

    GLOVO                                                 

    • Białystok
    • Bielsko Biała
    • Bydgoszcz
    • Bytom
    • Chorzów
    • Częstochowa
    • Dąbrowa Górnicza
    • Elbląg
    • Gdańsk
    • Gdynia
    • Gliwice
    • Gniezno
    • Gorzów Wielkopolski
    • Grudziądz
    • Inowrocław
    • Jastrzębie-Zdrój
    • Jaworzno
    • Katowice
    • Kielce
    • Konin
    • Koszalin
    • Kraków
    • Leszno
    • Lublin
    • Łódź
    • Nowy Sącz
    • Olsztyn
    • Opole
    • Ostrowiec Wielkopolski
    • Ostrów Wielkopolski
    • Piła
    • Płock
    • Poznań
    • Pruszków
    • Radom
    • Rumia
    • Rybnik
    • Rzeszów
    • Słupsk
    • Sosnowiec
    • Szczecin
    • Szczecin Prawobrzeże
    • Toruń
    • Tychy
    • Wałbrzych
    • Warszawa
    • Włocławek
    • Wrocław
    • Zielona Góra

    STUART

    • Katowice
    • Kraków
    • Łódź
    • Sosnowiec
    • Szczecin
    • Toruń
    • Trójmiasto
    • Warszawa

    UBER EATS

    • Będzin
    • Białystok
    • Bielsko-Biała
    • Bydgoszcz
    • Bytom
    • Chorzów
    • Częstochowa
    • Dąbrowa Górnicza
    • Elbląg
    • Ełk
    • Gdańsk
    • Gdynia
    • Gliwice
    • Gorzów Wielkopolski
    • Jelenia Góra
    • Kalisz
    • Katowice
    • Kielce
    • Kolbudy
    • Komorniki
    • Kosakowo
    • Koszalin
    • Kraków
    • Legnica
    • Leszno
    • Lubin
    • Lublin
    • Luboń
    • Łomża
    • Łódź
    • Olsztyn
    • Opole
    • Pabianice
    • Płock
    • Poznań
    • Pruszcz Gdański
    • Radom
    • Reda
    • Ruda Śląska
    • Rumia
    • Rybnik
    • Rzeszów
    • Siedlce
    • Słupsk
    • Sopot
    • Sosnowiec
    • Suchy Las
    • Szwarzędz
    • Szczecin
    • Śwętochłowice
    • Tarnowskie Góry
    • Tarnów
    • Toruń
    • Tychy
    • Wałbrzych
    • Warszawa
    • Wejherowo
    • Włocławek
    • Wrocław
    • Zabrze
    • Zielona Góra
    • Zielonki
    • Żory

     

    Xpress Delivery

    • Bydgoszcz
    • Gdańsk
    • Gdynia
    • Katowice
    • Kraków
    • Łódź
    • Poznań
    • Rzeszów
    • Szczecin
    • Warszawa
    • Wrocław

Dokumenty

  • Umowa zlecenie

    Umowa zlecenie jest Tobie niezbędna do podjęcia współpracy. Kwota umowy zlecenie opiewa na 100 zł brutto. Wyjątkiem są tylko studenci do 26 roku, których kwota brutto jest kwotą netto. Dzięki umowie jesteś ubezpieczony i możesz korzystać ze służby zdrowia.

  • Umowa najmu

    Umowa najmu jest stosowana, żeby zapewnić Tobie jak najlepsze rozwiązanie optymalizujące podatkowo przychód zarobiony na platformach – Glovo, Stuart, Uber Eats, Xpress Delivery. Dzięki umowie najmu część Twoich przychodów jest rozliczana na poziomie 8,5% zamiast 17%. Do 20 dnia każdego miesiąca, należy uiścić podatek dochodowy od przychodów ewidencjonowanych PPE w wysokości 8,5% do właściwego Urzędu Skarbowego. Jednocześnie pamiętaj, iż do końca stycznia zobowiązany jesteś do złożenia PIT-28. Powinna się w nim zawierać informacja o wysokości osiągniętych dochodów w danym roku kalendarzowym.

  • B2B

    Umowa B2B, czyli Business-to-Business, to bardzo wygodny sposób na rozliczenie pomiędzy firmami. Taka forma współpracy jest jak najbardziej opłacalna jeżeli posiadasz własną działalność gospodarczą.

    Ty wystawiasz nam fakturę – my przelewamy do Ciebie obrót pomniejszony o naszą prowizję.

  • Jakie umowy muszę podpisać?
    • Jestem studentem w wieku poniżej 26 lat – umowa zlecenie.
    • Jestem zatrudniony w innej firmie – umowa zlecenie + umowa najmu.
    • Nie jestem zatrudniony w innej firmie i nie studiuję – umowa zlecenie + umowa najmu.
    • Mam swoją działalność – umowa o współpracę.
  • Gdzie znajdę umowy?

    Wszystkie umowy do wypełnienia znajdziesz na naszym Panelu Partnera. Zakładka Dokumenty – Umowy. Pamiętaj, żeby podpisać je przed pierwszym rozliczeniem.

  • Czy umowa zlecenie jest konieczna?

    Umowa zlecenie jest obowiązkowa. Abyś mógł pracować konieczna jest forma zatrudnienia – umowa zlecenie lub własna działalność gospodarcza. Każda inna forma współpracy jest NIELEGALNA i nie jest akceptowana przez prawo.

    Koszty związane z umową zlecenie (na kwotę 100 zł brutto) to:

    • Bez innego zatrudnienia  – 80 zł
    • Osoba nie pracująca do 26 roku życia – 70 zł
    • Jest zatrudnienie na minimalną krajową – 50 zł
    • Jest zatrudnienie na minimalną krajową do 26 roku życia – 40 zł
    • Student do 26 roku życia – 0 zł
  • Czy współpracując z wami posiadam ubezpieczenie zdrowotne w ZUS?

    Oczywiście jak najbardziej. Jeżeli podpisywałeś z nami umowę zlecenie to jesteś zarejestrowany w ZUS. Masz więc ubezpieczenie zdrowotne. Możesz również pod swoje ubezpieczenie podpiąć członków swojej rodziny.

  • Czy umowa najmu jest konieczna?

    Jeżeli nie jesteś studentem poniżej 26 lat to umowa najmu jest niezbędna do podjęcia z nami współpracy. Podpisanie umowy zlecenie i umowy najmu Twojego pojazdu jest zdecydowanie najkorzystniejsze finansowo.

  • Czy mogę podpisać umowę najmu, jeśli nie jestem właścicielem pojazdu?

    Tak. Nie musisz być właścicielem pojazdu, aby zawrzeć z nami umowę najmu. Wystarczy, że właściciel pojazdu użyczy go Tobie do pełnej dyspozycji.

  • Jestem zarejestrowany jako bezrobotny. Czy mogę nawiązać z wami współpracę?

    Aby rozpocząć z nami współpracę musisz wyrejestrować się z Urzędu Pracy, ponieważ z naszą firmą będziesz musiał podpisać umowę zlecenie.

  • Jestem studentem. Czy mam z tego tytułu korzyść?

    Oczywiście, student poniżej 26 roku życia z tytułu umowy zlecenie według nowej ustawy nie ponosi żadnych kosztów. Ważne jest, żeby pamiętać o regularnym przesyłaniu na Panel Partnera dokumentu potwierdzającego status studenta.

  • Wypowiedzenie umowy

    Jeżeli zdecydowałeś się zakończyć z nami współpracę, po otrzymaniu wszystkich należnych środków wypowiedz umowę na panel.ptdpartner.pl

    Ważne: Umowa najmu nie wymaga wypowiedzenia, przestaje obowiązywać wraz z wypowiedzeniem umowy zlecenie.

Wypłaty

  • Minimalna kwota rozliczenia 100 zł netto

    System jest ustawiony i rozlicza przychód powyżej 100 zł netto. Jeżeli zarobiłeś poniżej tej kwoty, nie przejmuj się Twój przychód zostanie uwzględniony w kolejnym rozliczeniu.

     Ważne: Prowizja za rozliczenie zostanie pobrana jednorazowo dopiero w momencie rozliczenia przychodu jeżeli ten będzie powyżej 100 zł netto.

  • Ustawienia wypłaty

    Dostawca ma możliwość ustawienia częstotliwości wypłaty swoich środków w zakładce Rozliczenia – Ustawienia wypłaty:

    • Co tydzień
    • Na żądanie

    Ustawienia wypłaty na początku są ustawione automatycznie, żeby rozliczyć Twoje saldo co tydzień we wtorek. Jeżeli je wyłączysz, system rozliczy Twój przychód raz w miesiącu z pierwszym wtorkiem miesiąca.

    Opcja – na żądanie daje możliwość rozliczenia się w najbliższym okresie rozliczeniowym. Trzeba zaznaczyć ją w poniedziałek do godziny 9:00, żeby system rozliczył Ciebie w najbliższy wtorek. Po każdej wypłacie zgłoszenie jest automatycznie wyłączane.

  • Co ile się rozliczamy?

    Dostawca wybiera częstotliwość rozliczenia. Może to być co tydzień, jak i również co miesiąc.

    Ważne: Rozliczenie może być realizowane maksymalnie 1 raz w tygodniu i nie mniej niż 1 raz w miesiącu.

  • Kiedy realizowane są przelewy?

    Przelewy wychodzą do naszych dostawców co tydzień we wtorek o godzinie 16:00.

    Jeżeli nie otrzymałeś przelewu do czwartku do godziny 14:00, daj nam znać jak najszybciej na maila biuro@ptdpartner.pl

  • Nie dostałem przelewu od PTD Partner?

    Zespół PTD Partner dokłada wszelkich starań aby przelewy były na Twoim koncie już w środę rano. Jeżeli nie otrzymałeś przelewu do czwartku do godziny 14:00, daj nam znać jak najszybciej na maila biuro@ptdpartner.pl

    Zanim jednak się z nami skontaktujesz w sprawie nieotrzymanego przelewu, sprawdź czy wszystkie wymagane dokumenty w systemie są uzupełnione. Potrzebujemy mieć podpisane umowy wraz z dokumentami oraz pełne dane w Panelu Partnera. Ma to znaczący wpływ na przebieg naszej dalszej współpracy.

    Ważne: Przelew czasami może nie wyjść przez braki w Panelu Partnera, awarie bankowości internetowej, opóźniony przelew od naszych partnerów ( Glovo, Stuart, Uber Eats, Xpress Delivery), opóźnienie związane ze świętami, błędy w systemie.

  • Dostałem błędny przelew - co mam zrobić?

    Jeżeli widzisz, że kwota którą dostałeś jest inna niż ta w aplikacji      (np. inna kwota za dostawy, brak ujętych napiwków, brak bonusu za polecenie kierowcy itp.) – sprawdź w aplikacji czy na bieżący tydzień nie została Ci przypisana brakująca kwota.

    Ważne: Pamiętaj, że nie załatwiamy takich spraw przez telefon. Wymagają one czasu, analizy Twoich przychodów i potencjalnych niezgodności. Zdecydowanie łatwiej skontaktować się z nami drogą mailową biuro@ptdpartner.pl

  • Dlaczego otrzymałem 3 różne przelewy?

    Twoje rozliczenie musimy podzielić na trzy przelewy ze względów podatkowych. Aby nie było wątpliwości z jakiego tytułu pojawiają się na Twoim koncie bankowym. Przelewy jakie otrzymasz to:

    • Wypłata z umowy zlecenie – kwota netto standardowej wypłaty z umowy zlecenie, standardowo rozliczane jest 100 zł brutto.
    • Zwrot kosztów – równowartość rozliczonych faktur kosztowych, które nam wysłałeś do zmniejszenia podatku.
    • Wypłata z umowy najmu – pozostała kwota rozliczenia zostaje wypłacona tytułem wynajmu Twojego pojazdu.

Programy Partnerskie

  • Darmowe rozliczenie za polecenie

    Możesz rozliczać się z nami za darmo. W programie lojalnościowym za każdego przyprowadzonego do nas nowego dostawcę, otrzymujesz rozliczenie gratis. Jest tylko jeden warunek – polecony dostawca musi rozliczyć się z nami co najmniej raz.

Ogólne informacje

  • Czy muszę zakładać działalność gospodarczą, żeby pracować na aplikacjach?

    Nie jest konieczne zakładanie własnej działalności gospodarczej i ponoszenie wszystkich kosztów z tym związanych. Rozwiązaniem są tzw. Partnerzy flotowi, którzy zatrudniają i rozliczają za Ciebie podatki.

  • Czy jest minimalna ilość godzin jaką muszę przepracować?

    Nie ma minimalnej ilości godzin, które musisz przepracować. To Ty decydujesz kiedy chcesz pracować. Jest to jedna z wielu korzyści współpracy czyli pełna elastyczność grafiku.

  • Co to jest strefa w aplikacji?

    Jest to obszar działania aplikacji, w którym muszą znajdować się wszystkie strony dostawy: dostawca – restauracja – klient. Znajdziesz ją w swojej aplikacji zaznaczoną innym kolorem.

  • Czy muszę posiadać własny środek transportu?

    Tak, jest to wymagane do podjęcia współpracy na aplikacji. Musisz posiadać rower, skuter albo samochód.

  • Czy pojazd musi spełniać jakieś specjalne wymagania?

    Nie ma specjalnych wymagań odnośnie pojazdów. Pojazd do dostarczania jedzenia powinien być czysty i w dobrym stanie technicznym. Samochód oraz skuter muszą posiadać ważny przegląd techniczny oraz ubezpieczenie OC.

  • Czy muszę oznakować swój pojazd?

    Żaden z Partnerów dostępnych aplikacji dostawczych, z którymi współpracujemy nie wymaga oznakowania pojazdu.

  • Czy otrzymam zwrot za paliwo?

    Wszystkie koszt związane z eksploatacją Twojego pojazdu, czyli paliwo, części, serwis są po Twojej stronie. Ważne jest aby zbierać faktury na naszą firmę, gdyż pomoże to przy optymalizacji Twoich rozliczeń. Część z Twoich zarobionych pieniędzy na aplikacjach będziemy mogli wysłać jako zwrot kosztów, który jest nieopodatkowany.

  • Problemy z pojazdem w trakcie realizacji zamówieniem?

    Skontaktuj się jak najszybciej z działem wsparcia danej aplikacji. Twoje zamówienie najprawdopodobniej zostanie przekazane innemu kurierowi.

  • Jaki środek wybrać rower, skuter, samochód?

    Jeżdżąc rowerem na pewno zaoszczędzisz na paliwie i amortyzacji w porównaniu do skutera i samochodu. Rower w porównaniu do skutera i samochodu ma krótszy zasięg w aplikacji, skutkuje to zleceniami o mniejszej wartości. Warunki pogodowe też są ważnym aspektem. Ciężko się jeździ rowerem czy skuterem jak pada deszcz, za to dostawca samochodowy nie narzeka wtedy na brak zajęcia. Godziny szczytu czyli korki nie są dobrymi godzinami dla samochodu, więcej stoimy niż jedziemy. Rower i skuter nie ma w tym przypadku problemu. Każdy więc środek ma swoje plusy i minusy. Ciężko jest określić, który jest najlepszy. Decyzje pozostawiam Tobie. Myślę, że podejmiesz słuszną w zakresie swoich możliwości.

  • Czy muszę płacić za parking w czasie pracy w strefach parkowania?

    Tak, nasza firma oraz aplikacja nie zwraca kosztów związanych z wykonywaniem dostaw.

  • Czy Klient powinien potwierdzić odbiór zamówienia?

    Tak, Klient zawsze powinien potwierdzić odbiór zamówienia. Istnieją jednak wyjątki, np. w trakcie pandemii COVID-19 nie ma takiego wymogu.

  • Co zrobić kiedy Klient twierdzi, że czegoś brakuje w zamówieniu?

    Bądź uprzejmy i przeproś za kłopot. Poproś Klienta, żeby skontaktował się z Supportem, gdzie otrzyma pomoc i niezbędne informacje.

  • Co zrobić jak Klient nie chce przyjąć zamówienia?

    Poinformuj o zaistniałej sytuacji dział wsparcia przez czat w aplikacji. Poproś Klienta, żeby skontaktował się z Supportem, gdzie otrzyma pomoc i wyjaśnienie.

  • Co to są mnożniki?

    Mnożnik w aplikacji to współczynnik, który mnoży stawkę bazową za dostawę. Jest to narzędzie zachęcające dostawców do pracy. Jeżeli mnożnik wynosi 1.3, to zamiast otrzymać za takie zamówienie 10 zł otrzymujesz 10*1.3 czyli 13 zł.

  • Przydatne wskazówki do pracy
    • Pozytywne nastawieni do pracy, osób w miejscu odbioru i u Klientów to podstawa. Tak właśnie budujesz pozytywne opinie w aplikacji i uzyskujesz wyższe napiwki.
    • Korzystaj zawsze z aktualnie najnowszej wersji aplikacji.
    • Postaraj się jak najlepiej poznać możliwości i funkcjonalność aplikacji.
    • Przed rozpoczęciem pracy pamiętaj, żeby telefon był zawsze naładowany.
    • Koniecznie posiadaj przy sobie przenośną ładowarkę powerbank.
    • Korzystaj z nawigacji, które pokazują numery budynków np. Maps.me, Targeo.
    • Zakup wodoodporny pokrowiec na telefon służący uniknięciu zalania.
    • Posiadaj kask na rower, skuter – dbaj o swoje bezpieczeństwo.
  • Wskazówki dla dostawców odnośnie torby termicznej
    • Zawsze zabieraj ze sobą torbę gdy idziesz do restauracji oraz Klienta.
    • Oddzielaj dania ciepłe od zimnych – ciepłe umieść na górze bo ciepło idzie do góry.
    • Każde zamówienie traktuj jak własne.
    • Pakując zamówienie do torby zrób to ostrożnie.
    • Jeżeli jedzenie lub napoje uszkodzą się podczas transportu, niezwłocznie skontaktuj się z Supportem i czekaj na instrukcje co zrobić.
    • Utrzymuj plecak w poziomej pozycji – podczas jazdy, przy zakładaniu i zdejmowaniu.
    • Zamówienia zabezpiecz wewnętrzną półką na rzepy.
    • Nie pokazuj klientowi co masz w torbie.
    • Pamiętaj o regularnym czyszczeniu torby.

Koszty

  • Prowizja za rozlicznie aplikacji
    • 1 aplikacja – 25 zł 
    • 2 aplikacje – 45 zł 
    • 3 aplikacje – 65 zł

    System sam weryfikuje, z jakich aplikacji korzystałeś w danym okresie rozliczeniowym. Jeśli jedną z platformą jest Uber Eats, ale w danym okresie rozliczeniowym nie zrobiłeś ani jednego kursu na tej aplikacji – to zostaną naliczone tylko te użyte (np. Glovo, Stuart, Xpress Delivery).

  • Całkowite koszty, które poniosę:

    Prowizja za rozliczenie aplikacji:

    • 1 aplikacja – 25 zł 
    • 2 aplikacje – 45 zł 
    • 3 aplikacje – 65 zł

    Koszty umowy zlecenie (pobierane raz w miesiącu)

    • Bez innego zatrudnienia – 80 zł
    • Osoba nie pracująca do 26 roku życia – 70 zł
    • Jest zatrudnienie na minimalną krajową –  50 zł
    • Jest zatrudnienie na minimalną krajową do 26 roku życia – 40 zł
    • Student do 26 roku życia – 0 zł

    Podatek VAT: Glovo 0%/Stuart 0%/Uber Eats 23%/Xpress Delivery 23%/

    8,5% podatku ryczałtowego za wynajem – rower/skuter/samochód

Faktury

  • Dane do faktur

    PTD Partner Alicja Ślesicka
    Al. Jana Pawła II 1E/32
    80-462 Gdańsk
    NIP 579-205-17-53

  • Czy na fakturach powinien być numer rejestracyjny?

    Tak. Na fakturach kosztowych konieczny jest numer rejestracyjny pojazdu, na który została podpisana umowa najmu.

  • Kiedy i jak często powinienem wysyłać faktury?

    Chcąc rozliczać Cię poprawnie, potrzebujemy od Ciebie faktury kosztowe wystawiane na naszą firmę:

    • Faktury za paliwo
    • Części do pojazdu
    • Artykuły biurowe
    • Telefony
    • Uchwyty
    • Ładowarki 

    Wszystko to jest Twoim kosztem, dlatego możemy odliczyć to od Twojego podatku. Dzięki tym fakturom Twój podatek do zapłacenia będzie niewielki lub nie będzie go wcale. Skany faktur lub zdjęcia dobrej jakości wysyłaj na bieżąco, przy pomocy formularza w zakładce Faktury – Dodaj fakturę. 

    Zachęcamy do korzystania z aplikacji dedykowanych dla urządzeń mobilnych (CamScanner, Tiny Scanner, Microsoft Office Lens). Działają jak profesjonalny skaner, umożliwiają przycinanie i retuszowanie dokumentów oraz zwiększają ich czytelność.

    Jeśli wgrałeś daną fakturę w bieżącym rozliczeniu (w niedzielę do godziny 23:59) będzie ona dodana do obecnego rozliczenia. Jeśli wgrałeś ją np. w poniedziałek będzie ona dodana do przyszłego rozliczenia.

  • Czy PTD Partner potrzebuje oryginały faktur? Co mam zrobić z fakturami?

    Faktury możesz wysłać do nas w formie skanu lub zdjęcia poprzez Panel Partnera. Zakładka Faktury – Dodaj fakturę.

    Faktura musi być:

    • Widoczna w 100%
    • Bez zagięć
    • Niezabrudzona
    • Tylko jedna na zdjęciu
    • Bez ingerencji programów graficznych
  • Na co mogę brać faktury i po co?

    Możesz brać faktury na:

    • Paliwo 
    • Wszelkiego rodzaju naprawy, przeglądy samochodu, wizyty w warsztatach samochodowych
    • Uchwyty, ładowarki do telefonów 
    • Części do pojazdu
    • Myjnie samochodowe
    • Odświeżacze do samochodu
    • Zmiana opon, oleju
    • Materiały biurowe
    • Telefony, doładowania telefonów

    Ważne: Pamiętaj o numerze rejestracyjnym pojazdu na fakturze, na który mamy podpisaną umowę najmu.

    Wszystko wyżej jest Twoim kosztem, dlatego możemy odliczyć go od Twojego podatku. Dzięki tym fakturom Twój podatek do zapłacenia będzie niewielki lub nie będzie go wcale.

  • Jak przesłać fakturę?

    Instrukcja dodawania dokumentu:

    • Zaloguj się na ptdpartner.pl
    • Wejdź w zakładkę Faktury – Dodaj fakturę.
    • Wpisz NIP sprzedawcy. Jeżeli jest już w naszej bazie dane podstawią się same.
    • Jeżeli sprzedawca nie jest zapisany, wpisz NIP i naciśnij (pobierz z CEIDG) dane podstawią się same. 
    • Zaznacz – Typ faktury; jeśli faktura była brana na paliwo, opony, płyny lub części związane z pojazdem, będzie to faktura związana z eksploatacją pojazdu, w każdym innym wypadku należy zaznaczyć – nie związane z eksploatacją.
    • Jeśli faktura jest związana z eksploatacją pojazdu, pojawi się pole wyboru rejestracji pojazdu – Dotyczy pojazdu. Określ, którego pojazdu dotyczy faktura. Pojazd należy dodać ręcznie w zakładce – Dodaj pojazd.
    • W polu Numer faktury – wprowadź numer faktury widoczny na zdjęciu, które przesyłasz. Postaraj się nie pomylić – faktury z błędami zostaną odrzucone.
    • W polu Data faktury, podaj datę zakupu widoczną na przesłanym przez Ciebie zdjęciu. Jeżeli na fakturze widnieje kilka dat, powinieneś wprowadzić datę sprzedaży.
    • W polu – Wartość brutto przepisz kwotę, którą zapłaciłeś.
    • Wybierz stawkę podatku VAT zgodnie z tym co widnieje na fakturze, całą resztę system wypełni za Ciebie.
    • Jeśli nie masz faktury w wersji papierowej, otrzymałeś ją drogą mailową zaznacz – Oświadczam, że jest to faktura elektroniczna.
    • Wybierz zdjęcie, skan faktury i kliknij dodaj plik.
    • Faktura zostanie sprawdzona i zatwierdzona do rozliczenia, jeśli jest prawidłowa.

Podatki

  • Czy otrzymam PIT-11?

    Tak po zakończonym roku, każdy z dostawców otrzyma PIT-11. Będzie on umieszczony w systemie i gotowy do pobrania.

  • Czy rozliczacie za mnie wszystkie podatki?

    Niestety nie, ale możemy pomóc w rozliczaniu podatków. My za Ciebie rozliczamy podatek VAT 23% i odprowadzamy podatek z umowy zlecenia. Otrzymujesz na koniec roku PIT-11. We własnym zakresie rozliczasz się z podatku umowy najmu czyli PIT-28 (ryczałt) oraz PIT-37 bądź PIT-36.

  • Umowa najmu - rozliczenie z Urzędem Skarbowym

    Dzięki umowie najmu część Twoich przychodów jest rozliczana na poziomie 8,5% zamiast 17%. Do 20 dnia każdego miesiąca należy wykonać przelew w wysokości 8,5% od kwoty zapłaty za wynajem pojazdu, za miesiąc poprzedni.

    Podatek ten dostawca sam odprowadza do właściwego Urzędu Skarbowego. Kwota jaką musisz zapłacić jest dostępna w naszym Portalu Rozliczeniowym.

  • Jak zapłacić podatek zryczałtowany 8,5%?

    Nie musisz dostarczać oświadczenia opodatkowania do Urzędu Skarbowego, w związku z powyższym nie masz obowiązku zgłaszania umowy najmu w żadnym z urzędów.

    Podatek ryczałt 8,5% należy opłacać do 20 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni. Jako symbol formularza stosujemy PPE (wpłacając podatek za dany miesiąc/kwartał).

    Od 01.01.2020 roku wszelkie wpłaty muszą być wykonywane na indywidulany numer rachunku bankowego, który możesz bezpłatnie wygenerować tutaj: https://www.podatki.gov.pl/mikrorachunek-podatkowy/ 

    Dla ułatwienia kwoty są podawane w naszym serwisie rozliczeniowym zakładka Rozliczenia – Podatki

    Przykłady:

    Przykład 1:Rozpocząłeś współpracę 10 marca, Twój pierwszy przelew tytułem najmu otrzymałeś na konto 21 marca. Czas na przelanie podatku masz do 20 kwietnia.

    Przykład 2: Rozpocząłeś współprace 20 marca i wybrałeś rozliczanie miesięczne, Twój pierwszy przelew tytułem najmu otrzymałeś 6 kwietnia. Czas na opłacenie podatku masz do 20 maja.

  • Rozliczenie podatku VAT

    Podatek VAT od przewozu rzeczy (w tym jedzenia) wynosi 23% i jest liczony od kwoty brutto (od kwoty jaką płaci Klient, wliczając w to prowizję Uber Eats/Xpress Delivery). Ustawowo jesteśmy zobowiązani do odprowadzania podatku VAT. Jeżeli chodzi o aplikacje Glovo i Stuart kwota widniejąca w aplikacji jest już kwotą netto czyli bez podatku VAT. Jest to kwota, która pojawi się w Twoim rozliczeniu.

  • Rozliczenie roku z Urzędem Skarbowym

    Umowa zlecenie
    Zgodnie z ustawą posiadając z nami umowę zlecenie otrzymasz od nas PIT-11 do końca lutego. Dokumenty będą wysłane/do pobrania  w formie elektronicznej. Ten dokument musisz razem z innymi PIT-11 (od innych pracodawców jeśli masz) dołączyć do deklaracji PIT-36/PIT-37.

    Umowa najmu
    Jeżeli miałeś podpisaną z nami umowę najmu i w bieżącym roku osiągnąłeś z niej przychód,  to do końca stycznia przyszłego roku należy złożyć do Urzędu Skarbowego zeznanie PIT-28 za ubiegły rok podatkowy. 

    Ważne: Jeżeli rozliczasz PIT-28, to nie uwzględniasz dochodów z najmu w PIT-36/ PIT-37.

    Jeżeli nie zgłaszałeś się do ryczałtu: sumę dochodów powinieneś złożyć w PIT-36 w pozycji D.69

    Ważne: Musisz złożyć PIT-36 zamiast PIT-37 ponieważ poza standardową pracą, miałeś dochody z najmu.